štvrtok 31. mája 2012

Na Moravu za výbavou

Čertovy skály-Lidečko
Po delší době se črtá souběh víkendového volna s příznivou předpovědí počasí- navíc dorazila očekávaná zpráva o dodání objednaných skel na prodejnu, není tedy co řešit, víkend strávíme na Moravě. Spojíme tak zvýšení kondice, poznání zajímavých míst a nákup potřeb s provětráním výstroje.
Kůň a viadukt-kořeny
Bivak
Je páteční jasné a trochu chladné ráno- opouštím motoráček v H.Srní, kde už nedočkavě čeká Petr. Nasedáme a vyrážíme vstříc moravským dálkám. Po chvíli šlapání si tělo ustálí výhodnou polohu a nohy přejdou do monotóního rytmu. Za dvě hodinky první odpočinek a doplnění kalorií v Horní Lidči, v Lidečku delší přestávka na prohlídku Čertových skal. Valašská Polanka a Vsetín následují rychle za sebou a odbočujeme do kopců Vizovických a Hostýnských vrchů. První stoupání na Troják je na zahřátí- po sjezdu následuje další na Tesák a pak desetikilometrový sjezd po pěkné cestě až do Bystřice pod Hostýnem. Projíždíme mírným tempem malebnými vesničkami a před Tršicemi se nabízí místo pod přístřeškem u rybníka na zakončení dne. Je to nedaleko Olomouce, hlavního cíle, tedy pro dnešek stačilo. Po utáboření, hygieně a vydatné večeři usínáme za utichajícího štěbotu husí a kačen na rybníce.
Boj o přežití
Chata Na Trojáku
Rozbřesk na rybníce u Tršic
Olomouc
Zvědavec
Konkurenční debata
               Ráno ptáci hlasitým zpěvem oznamují ostatním své teritorium a to mne budí.       Vstávám a po otevření stanu se dovnitř dere vlezlé ranní vlhko a chlad- jsou +4°C, ale jasné nebe dává tušit pěkný den. Do půl osmé je vše hotovo a opouštíme stanoviště směr Olomouc. Chvíli před devátou jsme na náměstí a směřujeme k obchodu s tur. potřebami, kde mám odloženy náhr. skla na cykl. brýle. Přidávám k nim cyklošátek a jdeme kousek dál do cykloobchůdku pro brašny. Po předchozích dvou neúspěších ve Vsetíně a Bystřici Petrovi září oči- má vytoužené brašny a jsou lacinější, než počítal. Prohlídka města zabere dvě hodinky a můžeme v klidu pokračovat v okružní jízdě Valašskem. Cobydup jsou tu Hranice a lázně Teplice nad Bečvou-cestou využíváme hojně cyklostezky s kvalitním kobercem, na Slovensku věc téměř neznámou, nebo v plenkách. Ochutnáme místní léčivku přímo od pramene a po odpočinku míříme kolem rybníků do Hustopeč nad Bečvou (jak jinak). Tu zjišťujeme možnost táboření a na radu místních se pouštíme na odbočku k rybníku Jachta. Bohužel je poblíž hlučná restaurace, tak si dáme jedno orosené a pokračujeme  dál. Pár kilometrů a následuje další rybník s přístřeškem jako pro nás stavěným. Po malém úklidu si ustýláme a za zvuku-tentokrát racků a volavek-usínáme.

Sv.Florián
Pod ochranou svatých

Odpolední siesta
Ráno je tepleji než včera, před námi je jen 128km a jediné zajímavé místo-Trenčianské Teplice, není třeba spěchat. Přesto- snad ze zvyku- jsme na cestě po sedmé hodině. Slunce se střídavě schovává za oblaka a občas o sobě dá vědět snesitelnými paprsky, jemný vánek osvěžuje a cesta rychle ubývá. Ani se nenadějeme a jsou tu lázně Tr.Teplice-blíží se třetí hodina. Protože nás čeká poslední delší a prudké stoupání, dáváme přestávku na odpočinek, doplnění kalorií a dodržení pitného režimu u místního bistra. Po hodince začínáme stoupat, kadence pedálů se ustálí na 50/min a za necelou hodinku jsme už dole v Motěšicích. Jména vesnic se rychle mění a před pátou se naše cesty dělí- každý míří ke svému domovu. Účel byl splněn na 100%, jako bonus bylo celkem pěkné počasí.