pondelok 30. apríla 2012

SLOVÁCKO 2012- testovacia cesta

Rudá žiara nad...


Po vypočutí predpovedi počasia na víkend bolo rozhodnuté využiť ho na návštevu príbuzných a otestovanie výstroja. To však ešte neviem, čo všetko sa bude testovať!!!
Veci nachystané, pobalené a večer pripevnené na bicykel, ktorý bol pripravený vopred- prehodené pedále,obe kolesa s novými plášťami a kontrola spojov.
Na paši-Stříbrnice
Piatok ráno,+15°C po teplej noci dáva tušiť aj horúci deň. V Trenčianskej Turnej na stanici nasadám o pol deviatej a ukrajujem prvé kilometre. Stúpanie na Rasovú preveruje sily a trochu vyženie pot na čelo- ten sa rýchlo vysuší následnou jazdou v klesaní . Nasleduje pár "hojdačiek" a je tu Uherský Brod a po 17km Uherské Hradište, kde v cykloservise chcem kúpiť spätné zrkadielko istého typu- nemajú a ani nedržia, smola (pre nich). Akoby náročky zabúdam na Carbosnack (tzv. vyprošťovák) a gumicuky- treba to mať nabudúce na papieri!
Ježovské pieskovce
Radnica Žeravice
Vymotávam sa z mesta smerom na Buchlovice- tu nestojím a ani na hrad neidem,bol som na obidvoch miestach skôr a isto sa nič podstatné nezmenilo. Prechádzam cez mesto a mierim smerom na Kyjov- cestou sa pozriem na pieskovcový lom (prír.pamiatka) u Ježova- odkláňam sa na Žeravice a Bzenec- stojím pred Veselím na Morave bokom od cesty, staviam stan a pre dnešok končím po 110km. V noci- ako vždy na prvom nocľahu v stane- veľmi nespím, stále sa prehadzujem, hluk automobilov preniká až sem a navyše z druhej strany jazdia každú chvíľu vlaky(čo som netušil). Konečne sa brieždi a ja zaspávam. Budím sa pomerne neskoro(o pol siedmej) a kým vykonám tradičné nemenné rituály a nasadám na bicykel, je pol deviatej. Pretože sa nemám kam náhliť, veľmi to neprekáža. Výletným tempom prejdem zvyšných 20km a som u sesternice. Po dobrej kávičke a dvoch hodinách pokračujem do Velké nad Veličkou k maminmu bratovi. Sem dorazím presne o dvanástej- aby ma nenútili obedovať, prečkám hodinku v krčme u chladivého moku za družného rozhovoru s turistami zo Slovenska- práve tu je kontrola tur. pochodu "Z Krajného do Krajného cez Slovácko" -polovica zo 109km- teda riadna makačka v tejto horúčave! Po jednej hodine sa zvítam s ujom a tetou a v družnom rozhovore strávim zvyšok dňa.
Ráno je jasno,+15°C a črtá sa pekný deň. Čo ma však neteší, je južný vietor, ktorý ma bude sprevádzať celú cestu domov- sám seba utešujem , že nebude taký prudký a stabilný. Prvé kilometre tomu dávajú za pravdu,ale keď zbehnem malé klesanie pod Slavkovom a začne 3km-ové stúpanie, tak to vypukne. Prevody sa rýchlo menia smerom k ťažkým a nakoniec ani to nepomáha a PRVÝKRÁT som nútený kapitulovať a zosadnúť! Nieje to však pre stúpanie, ale pre nárazový bočný vetrisko (60-80km/hod), ktorý ma stále tlačí do stredu cesty- aj pešo mám čo robiť, aby ma neodfúklo. Po dvoch km a polhodine som pod ochranou hory a posledný kilometer absolvujem ako sa patrí- v sedle. V klesaní musím šliapať, aby som nezastal a tak to ide celý zvyšok cesty- za Trenčínom sa k tomu pridáva páliace slnko, pred ktorým niet úniku.
Konečne som v Partizánskom- po 110-tich km, ktoré za bežného počasia robím za necelých šesť hodin a ktoré mi dnes trvali takmer osem. Takýto deň som nezažil ani v doposiaľ najväčšom prevýšení (vlani v Rumunsku na Pasul Urdele)-ísť110km akoby stále do 8%stúpania!!!

1 komentár:

Daniela Augustka povedal(a)...

Pekná túra. Ja som tento rok ešte ani poriadne nezačala bicyklovať. Ale založila som si tiež cykloblog, kam zatiaľ píšem staré cesty. Keď tam toho bude viac, pošlem link.