nedeľa 29. septembra 2013

Na Duchonku cez Kulháň

Nevesta na úteku
      V sobotu "duchári" predpovedali po dlhom čase jasno, ale zrána chladno až prízemné mrazíky. Nachystal som teda bicykeľ v piatok- ostatné stihnem ráno. Pokiaľ bude teplejšie ako predpoveď- skočím vláčikom do Turnej a potom cez Podolie(tu omrknem slovenský Maturodam) a cez Piešťany a Topoľčany domov.
...sobáš v čižmách?
      Ráno ale o šiestej stále +2°C- tak mením trasu na "pohodovku", smer Kulháň a Duchonka. Po desiatej sa teplomer "vyšplhal" k +7°C- vyrážam. V Zlatníkoch sa posilním orechami a misli tyčinkou- vrchol stúpania nad Kulháňom je tu "cobydup", následuje zjazd a som tu. Práve sa chystá "zvečnenie" šťastného mladého páru pred obradom-robím aj ja pár momentiek a pokračujem. Za prvou zákrutou ma prekvapuje nový koberec na rozbitej ceste na Duchonku- asi dlho nevydrží, pretože zabudli osadiť naspäť závory na obidvoch koncoch a tak ju využívajú aj autá ako skratku do Topoľčan-predbiehajú ma z tú chvíľu dve. Pôvodne lesná cesta, cyklocesta a tur. trasa v jednom sa mení na silnicu :-((
Ukrižovaný na dube
      Na Duchonke si chvíľu oddýchnem a potom to "odsejpá" až do Topoľčan a po 20min som aj doma. Pekný deň využitý, necelých 70km v nohách pohodovým tempom a pár zaujímavých jesenných foto....
Ostatné foto: http://picasaweb.google.com/hudjanko

"Esíčko"


"Na koneeee...(a utekajme)...

1 komentár:

Daniela Augustka povedal(a)...

Keby si bol prišiel na Duchonku pred xx rokmi, mohol si cvaknúť aj mňa ako nevestu :-)) Ale vtedy by si musel skôr na lyžiach, nie na bicykli. Aj ja som využila pekné sobotňajšie počasie na bicyklovanie. Ktovie aká bude jeseň.